De staat van livecommunicatie 2026: tussen groeipijn en nieuwe kansen

Outlook 2026 Visual content

Outlook 2026 is een nieuwe publicatie van Publique, die je nu online kunt lezen. In deze nieuwe speciale editie brengen we de belangrijkste trends, cijfers en inzichten samen rond beurzen, congressen, incentives, festivals en corporate events. Van polarisatie in de beurzenmarkt tot nieuwe verdienmodellen in de festivalwereld en de strategische rol van live binnen employer branding en merkcampagnes.

Outlook 2026 laat zien waar het schuurt én waar de kansen liggen

De special is gemaakt voor iedereen die professioneel met livecommunicatie bezig is: bureaus, corporates, merken, destinatiemarketeers, venues en leveranciers. Het biedt context, duiding en concrete voorbeelden om de eigen koers voor de komende jaren scherper te stellen.

De downloadbare digitale bladerversie vind je hier

Overzicht artikelen

Live combineren met digitale middelen, data en campagne-logica

Daymakers CEO Niels Janssen blikt terug op een veelbewogen periode, waarin visie, menselijkheid en strategische keuzes elkaar voortdurend kruisten.

Congressen onderdeel customer journey, met meetbare impact

‘Een congres is een middel om een ander doel te bereiken, zoals het genezen van een ziekte, een akkoord behalen, vrede realiseren, stelt NBTC-directeur Yvonne Nassar.

Eventtechnologie: van efficiëntie naar echte impact

Eventtechnologie schuift op naar een mensgerichte, slimme en datagedreven aanpak, stelt Ruben Onderdelinden, founder van Lively Tech Agency.

Toekomstbestendige en schaalbare merkecosystemen

Boozed-eigenaar Kim de Ridder pleit voor menselijke schaal, ontwerp met intentie en merkbeleving die zich aanpast aan context, doelgroep en moment.

Net als reclamebureaus moeten eventbureaus schaal creëren

Live agencies moet niet blijven hangen in uurtje-factuurtje en investeren in vernieuwing, waarschuwt KPMG-partner Edgar Molenaars.

Live  brand activation serieuze contentmotor voor online

Bas van den Hoogen, Senior Director Out Of Home van Dentsu, stelt dat live brand activation steeds meer een essentieel onderdeel is van marketingcampagnes.

Incentives met een tweeledige missie

Eric Stubbé, CEO van ALLSAFE, daagt met zijn Climb4School mensen uit grenzen te verleggen en bij te dragen aan onderwijsprojecten in Kenia.

En verder 

European Experience Index: spanningsveld tussen opdrachtgevers en bureaus

Live als geheim wapen voor recruitment en employer engagement

Traditionele beurzenmarkten worstelen ondanks groei

Hi-day 2026: Human Intelligence meets Gouden Giraffen

Hoe blijft de Nederlandse festivalcultuur overeind?

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief