
Wie talent wil aantrekken en binden, kiest voor live. Want in echte ontmoetingen voel je de cultuur, energie en ambitie van een organisatie. Team Rockstars IT brengt employer branding jaarlijks tot leven in het bekroonde Rockstars Valley.
Livecommunicatie is een cruciaal onderdeel van de marketing- en communicatiestrategie van Team Rockstars IT. ‘De energie, het gevoel en de chemie van echt contact zijn onvervangbaar, zegt Miriam Torrico, head of marketing & events van de IT-dienstverlener. ‘Vergelijk het met een telefoongesprek versus een avond tafelen met een goed glas wijn.’ Rockstars Valley is het jaarlijkse signature event van Team Rockstars IT. Wat begon als een personeelsfeest, groeide in 2023 uit tot een meerdaags festival voor 500 IT’ers, 150 klanten en 100 potentiële medewerkers in Europa’s grootste boomgaard. ‘Er waren kennissessies tussen de fruitbomen en lange tafels met wijnproeverijen. Onze medewerkers sliepen op een camping met tipi’s en kampvuren’, zegt Torrico. ‘Voor klanten is het superinteressant, voor onze Rockstars een ontmoetingsplek en voor potentiële medewerkers een kijkje in het leven als IT-Rockstar. 20 procent van hen startte een vervolgtraject voor een baan bij Team Rockstars IT.’
De eerste editie van Rockstars Valley werd bekroond met twee Gouden Giraffes. Het event kreeg een overall beoordeling van 8,8 en een uitzonderlijk hoge employee net promoter score (eNPS) van +64. Torrico verklaart het succes door de mix van inhoud, fun en een bedrijfscultuur waarin werkgeluk voorop staat. ‘We zetten onze Rockstars op één en doen er alles aan om een community te bouwen en vriendschappen voor het leven te creëren. IT’ers zijn vaak niet de meest extraverte mensen en 30 procent van onze community is neurodivers, dus inclusieve events zijn heel belangrijk. Dat zie je in de resultaten van Rockstars Valley, waar bezoekers “volledig jezelf kunnen zijn” gemiddeld een 9,5 gaven.’
Carrousel
In 2025 had Rockstars Valley een nieuwe opzet. ‘We bestaan tien jaar, zijn mouwsponsor van Ajax geworden en kozen voor een groot event in de Johan Cruijff ArenA’, legt Torrico uit. ‘Er waren topsprekers, breakoutsessies en een recordaantal bezoekers. Rockstars
Valley groeit mee met onze organisatie.’ Dat lukt mede omdat Team Rockstars IT al jarenlang met hetzelfde livecommunicatiebureau samenwerkt: het bij IDEA aangesloten kaatenco. Investeren in een langdurige relatie leidt volgens Torrico tot betere resultaten. ‘Zonder kaatenco hadden we onze events nooit zo kunnen neerzetten. Zij snappen ons DNA, kennen onze doelgroep en spelen daar perfect op in. Naast een strategische partner voelen ze echt als een onderdeel van ons bedrijf. Ze denken vanaf het eerste idee mee en verrassen ons telkens met frisse invalshoeken.’
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.