Golazo Media wordt eigenaar van Sport Knowhow XL

Golazo Media wordt eigenaar van Sport Knowhow XL
Circuit Zandvoort

CM.com en Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix blijven samenwerken tot de laatste race

De samenwerking tussen CM.com en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix is verlengd tot en met 2026. Daarmee blijft CM.com als Event Partner een belangrijke rol spelen bij de digitale fanexperience van het grootste sportevenement van Nederland.

Sportevenementen, LiveWire | 17-6-2025

Jersey State Park

Locatie én organisator FIFA Fan Festival 2026 bekendgemaakt

Liberty State Park werd woensdag uitgeroepen tot de officiële locatie van het FIFA Fan Festival, precies een jaar voor de aftrap van het WK 2026. Ook werd bekend gemaakt dat LiveNation en Diversified Production Services (DPS) de productie van het evenement gaan uitvoeren.

Sportevenementen, LiveWire | 13-6-2025

Pit stop tijdens de Dutch Grand Prix van 2022

Datum allerlaatste Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix bekend

Zandvoort kijkt vooruit naar de allerlaatste ronde van een bijzonder hoofdstuk in de Nederlandse sportgeschiedenis. Met de aankondiging van de datum van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix in 2026 wordt duidelijk: dit wordt de allerlaatste keer dat deze GP neerstrijkt op Nederlandse bodem.

Sportevenementen, LiveWire | 10-6-2025

Rexona is official partner van HYROX

Fitnesshype Hyrox Nederland lanceert partnership met Rexona

Deodorantmerk Rexona heeft zich verbonden aan de populaire fitnesscompetitie HYROX met een influencer- en activatiecampagne.

Sportevenementen, LiveWire | 2-6-2025

Martijn Delahaye - Directeur Marketing en Communicatie AFAS

'Het is belangrijk dat je sponsoringprojecten kiest waar je met vaste teams kunt schakelen'

Softwarebedrijf AFAS heeft zich een zeer zichtbare positie verworven in het venue-landschap met het AZ-stadion, het Antwerpse Sportpaleis, AFAS Live in Amsterdam, het Scheveningse circustheater en het eigen AFAS Theater in Leusen. Directeur Marketing en Communicatie Martijn Delahaye geeft inzicht in de marketingstrategie en de aanpassingen die het bedrijf doorvoert om haar sponsoring beter te laten renderen.

Concerten, Sportevenementen | 26-5-2025

Ajax-stadion

Sponsorbestedingen zijn met 780 miljoen euro terug op pre-covidniveau

De totale sponsorbestedingen in Nederland namen afgelopen jaar toe tot 780 miljoen euro, 18 miljoen meer dan in 2023. Daarmee zijn de bestedingen voor het eerst weer gelijk aan het niveau van 2019, vóór corona. Dat blijkt uit cijfers van de nieuwste SponsorMonitor, die jaarlijks wordt opgesteld door Respons en SponsorMaps.

Sportevenementen, Live Industry Dashboard | 26-5-2025

KLM Open Beat The Pro

TCS en ABN AMRO MeesPierson versterken beleving KLM Open 2025

De beleving van het KLM Open, het oudste internationale golftoernooi van Nederland, krijgt in 2025 een extra impuls door nieuwe en vernieuwde samenwerkingen met Tata Consultancy Services (TCS) en ABN AMRO MeesPierson. Het toernooi, onderdeel van de DP World Tour, is de laatste twee decennia uitgegroeid tot een voorloper op het gebied van fanbeleving – met innovatieve concepten als Beat the Pro en Player Tracking.

Sportevenementen | 26-5-2025

Mickey Mouse voor zijn Formula 1-wagen

Formula 1 wil kinderen bereiken in samenwerking met Disney

Vanaf volgend jaar bundelen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten in een wereldwijde samenwerking. Dit werd aangekondigd in Las Vegas, met een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren.

LiveWire, Sportevenementen | 24-5-2025

Partner content

Rotterdam Ahoy

Rotterdam Ahoy Convention Centre

Rotterdam Ahoy loopt voorop in de transitie naar een duurzamere evenementenbranche, en nodigt u uit om deel uit te maken van deze groene revolutie. Als een van de grootste multifunctionele locaties van Nederland verwelkomt Rotterdam Ahoy jaarlijks miljoenen bezoekers voor een divers scala aan evenementen, variërend van internationale congressen en beurzen tot sportevenementen en concerten. Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) met 35 zalen, een indrukwekkend auditorium (RTM Stage), prachtige foyers en expositieruimtes, biedt de ideale setting voor zowel grote (internationale) congressen als meer intieme zakelijke bijeenkomsten. In het streven naar duurzaamheid hebben we onszelf ten doel gesteld om een ​​leidende rol te spelen in de transitie naar een milieuvriendelijkere en verantwoorde evenementenbranche.

Advertorial: Sportevenementen, Advertorial: Brand events | 10-9-2024