Company events, Live Industry Dashboard

De LiveCom Alliance is een vervolgstudie gestart naar internationale groei van bedrijven in livecommunicatie. Het Europees platform voor peer collaboration nodigt organisatoren, bureaus en leveranciers uit om mee te werken aan deze enquête.
De resultaten van de in juni gepubliceerde European Industry Survey 2025 laten zien dat internationalisering een belangrijke groeimotor voor livecommunicatie wordt.
De gegevens tonen aan dat in de zeven deelnemende Europese landen 57 procent van de bedrijven al internationaal actief is. Van deze groep is 61 procent (ook) buiten Europa actief. Omzetgroei, toegang tot nieuwe klanten en risicospreiding zijn de belangrijkste motivaties om internationaal te gaan.
Hoewel de ambitie voor internationale groei breed gedragen wordt onder de respondenten (n=136), blijft veel van het potentieel ervan onbenut. In de Europese livecommunicatiesector willen eventprofessionals graag uitbreiden, maar kampen ze met hiaten in kennis, infrastructuur en ondersteuning.
Om deze hiaten op te vullen is vervolgstudie nodig, niet alleen om de benodigde ondersteuningsbehoeften in kaart te brengen, maar ook om de verschillen tussen de landen en verschillende typen eventprofessionals te identificeren.
Welke landen en welke professionals lopen voorop op het gebied van internationalisering en wat heeft hen geholpen deze stappen te zetten? Zo kunnen best practices worden geschetst voor starters en twijfelaars.
Via deze link kun je meedoen aan de enquête.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.