Brand events, LiveWire

XSAGA en Rijksmuseum winnen de Best of the Best BEA World Award

Tien miljoenste bezoeker Rijksmuseum

XSAGA en Rijksmuseum hebben met de viering van de 10 miljoenste bezoeker van het Rijksmuseum de 20th Anniversary ‘Best of the Best’ Award van het internationale Bea World Festival gewonnen. Deze onderscheiding bekroont de beste Grand Prix winnaar van de afgelopen 20 jaar, een internationale erkenning binnen de event- en livecommunicatiebranche.

Tien miljoenste bezoeker

In juni 2017 bezocht docent Stefan Kasper samen met zijn leerlingen het Rijksmuseum, niet wetende dat hij de 10 miljoenste bezoeker was. Totaal verrast kreeg hij een unieke ervaring cadeau: een nacht doorbrengen in de wereldberoemde Eregalerij van het museum, bij het iconische schilderij De Nachtwacht.

Juryrapport Grand Prix

Het project kreeg wereldwijd aandacht met meer dan 30 miljoen views online. Volgens de vakjury van het Bea World Festival blonk het uit in creativiteit, innovatie en effectiviteit, door de mijlpaal van de 10 miljoenste bezoeker aan een emotionele, sympathieke en persoonlijke ervaring te koppelen die zorgde voor internationale persaandacht en versterking van het merk Rijksmuseum.

Bea World Festival

Het Bea World Festival is een internationaal erkende competitie voor events en livecommunicatie, met inschrijvingen uit meer dan 40 landen. De Grand Prix wordt jaarlijks bepaald naar aanleiding van honderden inzendingen en is de hoogste eer die een case kan behalen.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief