
Koninklijke Jaarbeurs introduceert vanaf 1 januari 2026 volledig circulaire standbouw voor exposanten op haar eigen vakbeurzen. Dit geldt onder meer voor de sectoren Bouw & Installatie, Zorg en Agrifood. Met deze stap versnelt Jaarbeurs actief de duurzame transitie binnen de evenementenbranche.

Standbouwbedrijf en eventinrichter Creaplan Group uit het Belgische Nazareth neemt Revipix over. Revipix is een Belgisch audiovisueel bedrijf met specialisatie in LED-schermen en LED-toepassingen.

De projectfilm Amsterdam 750 jaar – Festival op de Ring is vanaf vandaag online te zien. De 44 minuten durende documentaire, geproduceerd in opdracht van de gemeente Amsterdam, geeft een uniek kijkje achter de schermen van het eendaagse evenement waarbij op 21 juni de Amsterdamse ringweg A10 één dag lang veranderde in een podium voor de stad. De film is te bekijken via YouTube.

Na goedkeuring van de relevante autoriteiten heeft Compass Group, de wereldwijde foodserviceprovider, Vermaat Group definitief overgenomen. Daarmee versterkt Compass Group haar groeiambitie in Nederland.

ICCA heeft haar aanbesteding (Request for Proposal, RFP) gepubliceerd voor de organisatie van het ICCA Young Professionals Forum (YPF) 2026, dat zal plaatsvinden op 15 en 16 november 2026.

Patricia Sonius, momenteel directeur onderzoek bij het Nationaal Media Onderzoek (NMO), is met ingang van 1 januari 2026 benoemd tot algemeen directeur NMO. Sonius krijgt daarmee naast haar eindverantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek ook de dagelijkse leiding van NMO in handen.

De Global Association of the Exhibition Industry (UFI) heeft Wolfram Diener, CEO van Messe Düsseldorf, verkozen tot voorzitter voor de periode 2026/27. De verkiezing vond plaats tijdens de UFI European Events Week in Thessaloniki en is een erkenning voor zijn meer dan 30 jaar internationale leiderschapservaring in Azië en Europa.

Het Rotterdam Ahoy Convention Centre (RACC) bestaat in december 2025 vijf jaar. Sinds de opening in 2020 is het congrescentrum uitgegroeid tot een toonaangevende locatie voor (inter)nationale congressen, evenementen en zakelijke bijeenkomsten, waar professionals samenkomen om kennis te delen, innovatie te stimuleren en nieuwe verbindingen te leggen.

Koninklijke Jaarbeurs introduceert LSH NEXT Summits, een reeks symposia die volledig in het teken staan van zorg, welzijn en de life sciences & health-sector. Het doel van deze bijeenkomsten is om zorgbestuurders te ondersteunen om beslissingen op de lange termijn te nemen in een snel veranderende sector.

Silvie Slachter versterkt het managementteam van Oostwegel Collection als Director of Sales. In deze functie geeft zij leiding aan de afdelingen Sales, Revenue Management, Meetings & Events en Reservations. Met haar ruime ervaring binnen hospitality, sales en eventorganisatie gaat zij een belangrijke rol spelen in het verder verstevigen van de commerciële positie van Château Neercanne, Kruisherenhotel Maastricht en Château St. Gerlach.

Utrecht Centraal huisvest van 9 tot en met 13 december het Vakantiebeurs Café. Deze activatie van Koninklijke Jaarbeurs is onderdeel van de Winterse Wensen van NS en brengt Vakantiebeurs 2026 alvast onder de aandacht van consumenten. Bezoekers stappen in een tropische setting en doen mee aan de Mocktail Taste Test. Door te stemmen op hun favoriete mocktail maken zij kans op een droomreis naar Curaçao.

Timo Kruft, onder meer eigenaar van Next Venue, heeft Plant FWD, Europa’s grootste conferentie over alternatieve eiwitten, overgenomen. Met de overname blijft het toonaangevende platform voor de eiwittransitie bestaan en wordt een belangrijke stap richting verdere groei en professionalisering gezet. De komende jaren wordt Plant FWD strategisch uitgebouwd vanuit Regio Foodvalley, het centrum van Nederlandse en Europese food-, kennis- en agritech-innovatie.

Mitchel van der Heide maakt na vijftien jaar bij uitgever iMediate de overstap naar ticketingbedrijf Weeztix. Vanaf januari 2026 start hij in zijn nieuwe functie als Senior Account Executive & Partnerships, waarin hij zich zal richten op het versterken van relaties met organisatoren en partners in de live-industrie.

Afgelopen zondagavond is Giovanni van Eijl (9 december 1943) op 81-jarige leeftijd overleden. Van Eijl was een vooraanstaand Nederlands vastgoedbelegger, projectontwikkelaar en oprichter van Amrâth Hôtels & Restaurants. Hij stond bekend om zijn grote liefde voor monumentale gebouwen, zijn kenmerkende nuchterheid en zijn vasthoudend ondernemerschap.

De Amerikaanse entertainmentgigant Live Nation heeft een overeenkomst bereikt om de Royal Arena in Kopenhagen over te nemen van de huidige eigenaren, het filantropische fonds Realdania en de gemeente Kopenhagen. De overdracht van de aandelen staat gepland voor de tweede helft van 2026. De deal volgt op een openbaar verkoopproces dat in oktober 2024 is aangekondigd.

Easyfairs heeft haar eerste overname in de Verenigde Staten gerealiseerd met de aankoop van EPC (Energy Projects Conference & Expo), ’s werelds grootste evenement voor energieprojecten. Deze mijlpaal is een belangrijke stap in de ambitieuze groeistrategie van Easyfairs en het startpunt van de uitbreiding naar de dynamische Amerikaanse markt.

ICCA heeft op 18 november tijdens het 64e ICCA-congres in Porto een nieuwe bestuurs- en sectorstructuur aangekondigd, bedoeld om de vertegenwoordiging te verbreden en beter aan te sluiten op de behoeften van de mondiale sector. De wijzigingen, inclusief aanpassingen in de statuten, kregen brede steun van de ledenvergadering en markeren een volgende fase in de ontwikkeling van de vereniging.

Lively Tech Agency mag de komende jaren de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ondersteunen met de registratie en bijbehorende diensten. Met een aanzienlijke hoeveelheid evenementen zet RVO deze bijeenkomsten in als strategisch communicatiemiddel om haar doelgroepen, waaronder ondernemers, optimaal te bereiken en te informeren.

Isa Hakkaart, Sanne van der Lei en Lieve Verwiel zijn op 26 november uitgeroepen tot de winnaars van de 13e Talent Boost van branchevereniging IDEA. Dertig deelnemers vanuit Hogeschool Utrecht, Breda University of Applied Sciences, NHL Stenden Hogeschool en Zuyd Hogeschool presenteerden zichzelf in Green Village Nieuwegein.

Vianomo, de Deense aanbieder van digitale naambadges voor evenementen, en Parthen, het Nederlandse bedrijf gespecialiseerd iin innovatieve meeting services, gaan een strategische samenwerking aan. Het doel is om Vianomo’s digitale naambadges beschikbaar te maken voor het uitgebreide klantenbestand van Parthen, als alternatief voor traditionele geprinte badges.