Beurzen, LiveWire

The Vomela Companies neemt events- en installatiespecialist Moss over en smeedt daarmee vanuit de Verenigde Staten een nieuwe wereldwijde speler op het gebied van live events en experiential production. De deal vergroot niet alleen Vomela’s capaciteit in live events en merkbelevingen, maar geeft het bedrijf via Moss ook een directe en stevige aanwezigheid in Europa.
Onder de overeenkomst wordt Vomela’s Fusion-eventsdivisie geïntegreerd in Moss, dat verdergaat onder de naam Moss, A Vomela Company. Moss behoudt haar merk en blijft onder leiding van de huidige voorzitter en CEO Jason Popp, waarmee de bestaande marktpositie en naamsbekendheid bewust worden geborgd.
Moss, opgericht in 1955 en met hoofdkantoor in Franklin Park (Illinois), is gespecialiseerd in tension fabric-architectuur, modulaire systemen en op maat gemaakte constructies voor beurzen, retail en merkervaringen.
Het bedrijf bedient wereldwijd bekende merken, bureaus, standbouwers en architecten, met operaties in onder meer de VS, Duitsland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.
The Vomela Companies is een Noord-Amerikaanse aanbieder van visual communications, grafische producties en experiential events, met meer dan 20 productielocaties en ruim 1.600 werknemers in Noord-Amerika.
Vomela werkte eerder aan iconische projecten als de Macy’s Thanksgiving Day Parade en de TCS New York City Marathon, naast grote retail- en fleetcampagnes.
Volgens Vomela-topman Mark Auth vullen de sterke punten van beide bedrijven elkaar natuurlijk aan: de ontwerp- en structurele engineeringexpertise van Moss koppelt aan Vomela’s schaal in print, fabricage, installatie en logistiek.
De combinatie moet uitgroeien tot “de meest capabele experiential- en eventsorganisatie ter wereld”, met directe internationale reikwijdte via Moss’ bestaande activiteiten in het VK en Europa.
Popp spreekt van een versnelling van de missie om premium, duurzame experiential-omgevingen voor wereldmerken te leveren, dankzij Vomela’s schaal en infrastructuur. Voor klanten betekent de fusie naar verwachting een breder dienstenpakket, snellere levering en meer consistentie bij grootschalige, internationale merkactivaties.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.