Beurzen, LiveWire
Het aantal bezoekers aan IBC2025 in Amsterdam kwam uit op 43.858, een lichte daling ten opzichte van de vorige editie in 2024, toen er 45.085 bezoekers werden geteld. Daarmee blijft IBC wel het grootste internationale evenement voor de media-, entertainment- en technologiesector. Net als vorig jaar kwamen de bezoekers uit 170 landen samen in de RAI om te netwerken, te debatteren en de nieuwste technologische ontwikkelingen te ontdekken.
Volgens CEO Michael Crimp kenmerkte de editie zich door 'optimisme en doelgerichtheid', waarbij deelnemers niet alleen producten presenteerden, maar ook actief vorm gaven aan de koers van de sector. Bezoekers afkomstig uit 170 landen konden kennismaken met de nieuwste toepassingen rond kunstmatige intelligentie, immersieve beleving, 5G, cloud-native workflows en duurzaamheid.
Een van de grootste publiekstrekkers was de nieuwe zone Future Tech in tijdelijke hal 14. Daar werden demonstraties getoond van generatieve AI, interactieve media en private 5G-netwerken. Franse omroep France Télévisions trok de aandacht met een project rond 5G in de luchtvaart en een nieuwe standaard voor contentauthenticiteit (C2PA).
Het conferentieprogramma bood lezingen van honderden sprekers, waaronder vertegenwoordigers van ITV, Netflix en Warner Bros. Discovery. Ook creatieve grootheden als filmeditor Thelma Schoonmaker en regisseur Bernard MacMahon trokken volle zalen. Volgens TikTok’s Rollo Goldstaub bood IBC 'een unieke kans om nieuwe ideeën en samenwerkingen op te doen, vooral rond de toekomst van sport en digitale creatie.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.