Congressen, LiveWire

IAPCO lanceert 'Dear Associations' campagne ter promotie van geaccrediteerde PCO's

IAPCO campagne Dear Associations

De International Association of Professional Congress Organisers (IAPCO) heeft 'Dear Associations' gelanceerd, haar nieuwste wereldwijde lobbycampagne, die is ontworpen om de unieke waarde en expertise van IAPCO Accredited Professional Congress Organisers (PCO's) bij verenigingen wereldwijd te benadrukken.

Voortbouwend op de campagne 'Unlocking Excellence', richt 'Dear Associations' zich rechtstreeks tot de klanten van IAPCO-leden – de verenigingen die sectoren vormgeven, kennis bevorderen en gemeenschappen wereldwijd dienen. 

Meetbare impact

De campagne benadrukt hoe IAPCO-leden meetbare impact leveren aan verenigingen door middel van kennisdeling, bestuurlijke ondersteuning, het stimuleren van belangenbehartiging en het creëren van resultaten die ertoe doen.

Martin Boyle, CEO van IAPCO: "Verenigingen verdienen de hoogste kwaliteitsnormen, en IAPCO-accreditatie is die garantie. Van strategische begeleiding en content curatie tot logistieke precisie en compliance-expertise, onze leden brengen ongeëvenaarde competentie, creativiteit en zorg in elk detail."

Wereldwijd verbonden

Leden van IAPCO zijn specialisten in verenigingen die werken op het snijvlak van lidmaatschapswaarde, governance en commerciële kaders. Ze leveren belangenbehartiging en beleidsresultaten op nationaal en internationaal niveau en zijn wereldwijd verbonden. Ze onderzoeken voortdurend nieuwe modellen voor het organiseren van conferenties, zodat hun klanten een stap voor blijven.

Rui Pinho, voorzitter van de EUcentre Foundation, beaamt deze stelling: "Het succes van onze internationale conferentie had op geen enkele manier bereikt kunnen worden zonder de samenwerking met een door de IAPCO geaccrediteerd lid."

"In elke branche en elk beroep speelt het accreditatieproces altijd een cruciale rol bij het waarborgen van niet alleen de levering van kwaliteitsdiensten, maar ook de toepassing van up-to-date praktijken en principes", aldus Pinho.

Economische impact van 7 miljard

De IAPCO-leden organiseerden in 2024 wereldwijd 9.854 gezondheids- en life science-conferenties, met een economische impact van meer dan 7 miljard euro, en voltooiden tegelijkertijd duizenden uren aan professionele opleiding om voorop te blijven lopen op het gebied van wereldwijde normen.

Boyle stelt dat de kern van de relatie tussen verenigingen en PCO's het vermogen is om merk en reputatie, vertrouwen en het ontwerpen en behalen van meetbare resultaten te beheren.

"Deze campagne zal benadrukken dat kiezen voor een door de IAPCO geaccrediteerd PCO betekent kiezen voor zekerheid, kwaliteit en uitmuntendheid – geleverd door professionals die verenigingen en de gemeenschappen die zij bedienen echt begrijpen", aldus Boyle.

Kwaliteitsnormen verhogen

Door middel van deze campagne IAPCO wil haar missie versterken om de kwaliteitsnormen in de wereldwijde meeting- en evenementenbranche te verhogen, door verenigingen het vertrouwen te geven zich te concentreren op hun doel en samen te werken met experts die hun sector begrijpen.

De campagne 'Dear Associations' loopt van eind september tot december 2025 en omvat casestudies van verenigingen, aanbevelingen van klanten, social-media-activaties en een speciale aanwezigheid op IBTM World in Barcelona.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief