Sportevenementen

Heineken heeft haar wereldwijde partnership met Formula 1 met meerdere jaren verlengd en intensiveert de focus op fanbeleving en innovatie binnen de autosport. Als onderdeel van het vernieuwde contract introduceert Heineken de allereerste F1-seizoenskaart: een carbon fibre-kaart die de geselecteerde houder en een introducé toegang geeft tot alle 24 Grands Prix van het seizoen 2026, inclusief reis en verblijf.
De eerste kaart werd in São Paulo uitgereikt door 0.0 merkambassadeur Max Verstappen aan Brandon Burgess, die wereldwijd bekend werd door zijn poging om met een beperkt budget elke race bij te wonen. Het biermerk wil door het waarderen van gepassioneerde fans haar betrokkenheid bij de F1-community benadrukken
CEO's Dolf van den Brink (Heineken) en Stefano Domenicali (Formula 1) benadrukken in officiële verklaringen dat deze mijlpaal draait om méér dan sponsoring; het gaat om het verbinden van fans en het creëren van unieke ervaringen. In 2026 komt er via het platform F1 Unlocked opnieuw een seizoenskaart beschikbaar voor een andere fan.
Met de verlenging verzekert Heineken zich ook van titelsponsorschappen tot in ieder geval 2027 van bij de Grands Prix van Brazilië, Madrid en Silverstone, en worden bestaande samenwerkingen in China en Las Vegas doorgezet.
De F1 Fan Zone, die door Heineken 0.0 wordt gepresenteerd, zal nieuwe, persoonlijke installaties en een levendige branding bevatten gedurende elk raceweekend. Het biermerk lanceert ook de digitale campagne 'Heineken Star Fans', die is ontworpen om de beste fans van het seizoen te eren via een online contentreeks, speciale pagina's op F1.com, awards en exclusieve wedstrijden.
Deze nieuwe fase in de samenwerking markeert volgens zowel Heineken als Formula 1 de ambitie om wereldwijd ruim 827 miljoen fans – met een groeiende jonge, vrouwelijke doelgroep – actief bij het spektakel te betrekken.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.