LiveWire, Beurzen

Frédéric François, managing partner van communicatiebureau Two cents, is benoemd tot voorzitter van het wereldwijde Public Relations Global Network (PRGN). Hij zal tot eind 2026 het netwerk van meer dan vijftig onafhankelijke communicatiebureaus leiden. François legt in zijn voorzitterschap de nadruk op artificiële intelligentie, digitale ontwikkeling en de strijd tegen desinformatie.
Tijdens de PRGN-conferentie in Nairobi, waar zijn benoeming werd bekendgemaakt, schetste François zijn visie op de toekomst van public relations. Volgens hem evolueert communicatie sneller dan ooit, en moeten bureaus technologie omarmen zonder hun ethische kompas te verliezen. “Digitalisering is een must voor bureaus die relevant willen blijven,” zei hij. “Tegelijk moeten we als sector actief inzetten op het tegengaan van misinformatie en het versterken van vertrouwen in media en merken.”
De nieuwe voorzitter wil PRGN verder uitbouwen als wereldwijd kennisplatform. Onder zijn leiding zal het netwerk zich meer richten op de uitwisseling van expertise en de praktische toepassing van nieuwe technologie. De recent gepubliceerde PRGN Brand Influence Survey, die wereldwijd peilt naar consumentvertrouwen in merken, illustreert hoe de leden van het netwerk data en inzichten delen om klanten beter te adviseren in een steeds complexer communicatielandschap.
Frédéric François bouwde zijn loopbaan uit op het kruispunt van livecommunicatie en corporate communicatie. Voor hij Two cents oprichtte, werkte hij bijna tien jaar bij Brussels Expo, waar hij verantwoordelijk was voor de organisatie en promotie van vak- en publieksbeurzen. In 2001 richtte hij Two cents en Advanced Fair op, inmiddels al 25 jaar specialist in de organisatie van b2b beurzen en evenementen en associatiemanagement.
Daarnaast was François een sleutelfiguur in de federatie van beursorganisatoren. Hij stond in 2010 aan de wieg van de fusie tussen Expobel en Febelux en werd in 2023 opnieuw verkozen tot voorzitter van Febelux, de Belgisch-Luxemburgse vakkoepel voor livecommunicatie. In die functie pleitte hij voor een sterkere positionering van beurzen als volwaardig communicatiekanaal voor merken en bedrijven.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.