LiveWire, Brand events

McDonald’s Nederland versterkt haar directieteam met de komst van Els Dijkhuizen als nieuwe Chief Marketing Officer (CMO). Dijkhuizen neemt per 5 januari het stokje over van Stijn Mentrop, die afgelopen zomer de overstap maakte als CMO naar McDonald’s Duitsland.
Met deze benoeming komt Dijkhuizen aan het roer te staan van het Nederlandse Marketing team dat bestaat uit zo’n 20 gepassioneerde marketeers.
Dijkhuizen wordt gezien als één van de meest invloedrijke marketeers van Nederland. Vorig jaar voerde ze de Marketing100 lijst aan. Haar leiderschap kenmerkt zich door het combineren van merkleiderschap, creativiteit en teamwork.
Zoe Hamburger, Managing Director McDonald’s Nederland: “Met haar ruime ervaring in merkstrategie, innovatie en marketing brengt Els een unieke combinatie van creativiteit, commercieel inzicht en mensgericht leiderschap mee naar McDonald’s. Haar komst betekent een mooie kans om onze positie als marktleider verder te versterken. Ik kijk ernaar uit om nauw met haar samen te werken om de groei van ons merk verder voort te zetten”.
Dijkhuizen: “McDonald’s is een iconisch merk dat diep geworteld is in het dagelijks leven van mensen. Het merk met de vertrouwde gele bogen straalt positiviteit, innovatie en beleving uit. Ik kijk er enorm naar uit om samen met het team hier verder aan te bouwen.
Tot voor kort werkte Dijkhuizen bij Heineken waar zij 17 jaar lang verschillende (inter)nationale marketing- en communicatiefuncties vervulde. Als Marketing Director Heineken Nederland en Global Director Sponsorships Communication was zij onder andere verantwoordelijk voor de herpositionering van Texels Skuumkoppe, de 150 jaar jubileumcampagne ‘Heerlijk Helder hoe je ons ook noemt’ en werkte ze samen met het team uit China aan de introductie van Heineken Silver bier.
Daarnaast leidde zij creatieve projecten en bouwde zij de digital- en datakant verder uit, onder andere met het Vrienden van Amstel-ticketingplatform.
Dijkhuizen start per 5 januari 2026. Als CMO is zij onderdeel van de Nederlandse directie en werkt zij onder andere nauw samen met de Franchisenemers van McDonald’s en met de vaste bureaupartners zoals TBWA, OMD, MRM en ACE.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.