Festivals, Concerten, LiveWire
Beatport, het digitale platform voor dj’s, producers en fans van elektronische muziek, heeft op 16 oktober haar eigen ticketplatform gelanceerd. Met Beatport Tickets betreedt het bedrijf de ticketingmarkt en koppelt het muziekontdekking rechtstreeks aan live-ervaringen. De nieuwe dienst is ontwikkeld in samenwerking met het Europese platform Weeztix.
Met Beatport Tickets kunnen labels, promotors en clubs in de EU en het Verenigd Koninkrijk hun evenementen direct aanbieden via Beatportal, het nieuws- en contentplatform van Beatport. De dienst wordt in 2026 verder geïntegreerd in de Beatport Store en gekoppeld aan artiesten- en labelpagina’s, zodat fans tickets direct via Beatport kunnen kopen. Ook een lancering in de Verenigde Staten staat op de planning.
Volgens Helen Sartory, Chief Revenue Officer van Beatport, wil het bedrijf met deze stap “de brug slaan tussen digitaal en live.” Beatport Tickets is onderdeel van de strategische uitbreiding van Beatport’s divisie Live & Interactive, waarmee het platform artiesten laat optreden op internationale festivals en live-evenementen.
De ticketservice maakt gebruik van de technologie van Weeztix, die speciaal voor deze samenwerking is aangepast. De integratie biedt verschillende functies, waaronder:
Beatport benadrukt dat het met deze lancering zijn positie als 360-platform voor de elektronische dancecultuur verstevigt — van muziekontdekking tot livebeleving. Het bedrijf, opgericht in 2004, biedt wereldwijd tools en platforms die dj’s en producers helpen hun carrières te ontwikkelen.
Weeztix, een Europees selfservice ticketplatform, richt zich op innovatie en flexibiliteit voor evenementen van elk formaat — van kleine clubnachten tot grote festivals.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.