Albron en Hutten hebben na hun fusie officieel het nieuwe moederbedrijf Hai (Hutten Albron Impactmakers) gepresenteerd. De aankondiging, gedaan op 11 juni tijdens een personeelsbijeenkomst in het Philips Stadion, markeert een nieuwe fase waarin beide bedrijven als zelfstandige merken blijven opereren onder één overkoepelende organisatie.
Hai telt met ruim 1.100 locaties het hoogste aantal in de Nederlandse foodservicebranche. In de kern van de nieuwe strategie staan maatschappelijke impact en duurzaamheid centraal.
Jan Willem Hilbron, CEO van Hai: “Beide organisaties ondernemen vanuit hun oorsprong met een sociale missie. Ik zeg ook wel eens: we zijn de grootste impactorganisatie van Nederland. Want de helft van wat we verdienen gaat naar onze eigenaar, een stichting. Dat investeren we vervolgens weer in de maatschappij.”
Albron en Hutten blijven als losse merken actief in de cateringmarkt. Daarbij is het uitgangspunt dat het maximaal onderscheidende merken blijven, met ieder hun eigen identiteit.
“Juist dit verschil maakt de combinatie zo sterk", stelt Hilbron. "Beide merken zijn zó belangrijk voor het geheel van de organisatie, dat we ze als losse merken in de markt houden. Met de nieuwe naam Hai erboven als overkoepelende organisatie. Een naam waarin beide organisaties zich herkennen en waarmee we vooruit kunnen.”
Ook de bestaande sociale en duurzame merken en concepten, zoals Brownies&downieS, Smaakchef, Sign Language Coffee Bar, Coffeecompany en De Buurtboer, worden doorgezet. “Dat zijn echt onze parels", zegt CSO Mark Hartmans. “Stuk voor stuk initiatieven met een sterk eigen verhaal, die onder het dak van Hai samen nog meer kunnen betekenen.”
Tegelijkertijd wordt er op de achtergrond volop samengewerkt, bijvoorbeeld op het gebied van systemen, inkoop en productie. Hartmans geeft als voorbeeld: “Hutten beschikt over een geweldig culinair centrum, met onder andere De Verspillingsfabriek en De Zorgbakkerij, waar we veel producten zelf ontwikkelen. Dat werkt nu voor het totaal van de organisatie.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.