LiveWire

Ahoy lanceert A-vatar: interactieve game voor persoonlijke content

A-vatar Rotterdam Ahoy en LiveWall

Rotterdam Ahoy introduceert een innovatieve manier om bezoekers persoonlijker te benaderen: de A-vatar. Deze nieuwe, interactieve game, ontwikkeld door LiveWall, stelt gebruikers in staat om hun eigen ‘event-DNA’ te ontdekken en hun interesses te delen op een speelse manier. Zo kunnen bezoekers bijvoorbeeld uitkomen als ‘sporty hitliefhebber’ of ‘rockende grappenmaker’ en ontvangen ze op basis daarvan relevante content over events die bij hun smaak passen.

De aanleiding voor deze ontwikkeling ligt in de enorme diversiteit van het aanbod in Ahoy. Het evenementencomplex biedt een breed scala aan congressen, beurzen, sportevenementen, comedy en concerten van uiteenlopende muziekstromingen. Niet iedereen is echter geïnteresseerd in alle genres, waardoor het belangrijk is om bezoekers beter te leren kennen en hen op maat te voorzien van informatie.

De A-vatar game wordt ingezet voor zowel dataverrijking als data-acquisitie. Bestaande nieuwsbrieflezers ontvangen een uitnodiging om het spel te spelen, waarmee zij aangeven welke eventgenres hun voorkeur hebben. Ook via de social media kanalen van Ahoy wordt de game gepromoot.

Persoonlijke Ahoy-agenda

Na het spelen van de game kunnen gebruikers direct doorklikken naar hun persoonlijke Ahoy-agenda, gefilterd op basis van hun interesses. Daarnaast is er de mogelijkheid om een opt-in af te geven voor verdere communicatie. Zo wordt de content van nieuwsbrieven volledig afgestemd op de voorkeuren van de bezoekers.

Suzanne van de Velde, Manager Marketing & Communications bij Ahoy: “De afgelopen jaren hebben we grote stappen gezet om onze bezoekers te leren kennen. Daar is de gamification om data te verrijken nu een logisch vervolg op. Iemand die met zijn gezin naar een K3 show komt, heeft misschien ook interesse om met zijn fietsvrienden de WielerZesdaagse mee te maken en met zijn collega’s inspiratie op te doen op een vakbeurs."

"Door de eventvoorkeuren uit te vragen, kunnen we veel beter de content van onze nieuwsbrieven afstemmen op hun interesses. Natuurlijk kan men hiervoor ook een online formulier invullen, maar wij verwachten dat veel mensen het leuker vinden met deze game. Zo voegen we extra beleving toe, dat past bij Ahoy.”

Swipe-mechanisme

“De kracht van dit concept zit in de laagdrempeligheid", voegt Marc van Liere van LiveWall toe. "We gebruiken een 'swipe'-mechanisme, bekend van dating-apps, om het voor de gebruiker snel en intuïtief te maken. Achter de schermen hebben we generatieve AI ingezet om honderden unieke A-vatar-stijlen te creëren, zodat elke A-vatar echt persoonlijk voelt. Het is een leuke, deelbare ervaring voor de bezoeker die tegelijkertijd waardevolle data oplevert voor Ahoy.”
 
 
 
 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief