Eén keer mailen levert gemiddeld een registratiepercentage van 9,3% op. Dat betekent dat ruim 90% van je doelgroep (nog) niet in beweging komt.
Wanneer je een tweede keer mailt, stijgt het gemiddelde registratiepercentage naar 13%. Dat klinkt misschien bescheiden, maar het is een toename van 40% in absolute aantallen bezoekers.
Sommige organisatoren gaan nog verder en sturen meerdere herinneringen. Het gemiddelde registratiepercentage loopt dan op tot gemiddeld 15%. Dat is 60% meer registraties dan bij een enkele uitnodiging.
Kortom: als je momenteel slechts één uitnodiging uitstuurt, dan is er nog een hoop te winnen. Zelfs als je twee uitnodigingen stuurt, valt er winst te behalen - al zal de impact minder groot zijn dan wanneer je slechts een uitnodiging stuurt.
Een herinnering sturen? Een no-brainer dus!
Met segmentatie in je doelgroepen, personalisatie in je mailings en automatische reminders zorg je dat je berichten relevant blijven én dat je registratiecijfers stijgen.
Benieuwd hoe je dat het beste aanpakt? Ontdek de communicatiefuncties van aanmelder.nl’s event software of probeer het direct zelf met de gratis 30-daagse trial.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.