Concerten
Vier Nederlandse poppodia - 013 in Tilburg, Patronaat in Haarlem, Bibelot in Dordrecht en de drie Metropool Poppodia van Twente - hebben zich aangesloten bij de landelijke 'Share Your Ride'-campagne. De campagne, ontwikkeld door het mobiliteitsplatform Slinger, stimuleert bezoekers samen te rijden naar evenementen, waardoor de CO₂-uitstoot van transport wordt teruggedrongen.
Transport vormt volgens de initiatiefnemers tot wel 85 procent van de totale uitstoot bij evenementen; de grootste duurzaamheidsuitdaging voor de branche. Door gezamenlijk één herkenbare boodschap uit te dragen en de Slinger-widget op websites te plaatsen, maken de poppodia het voor bezoekers eenvoudig om ritten te delen bij het plannen van een concertbezoek.
'We werkten al samen met Slinger om bezoekers eenvoudig ritten te laten delen via de Slinger-widget. Nu treden we gezamenlijk naar buiten om deze oproep extra kracht bij te zetten: minder auto’s betekent minder CO₂-uitstoot, lagere kosten én meer verbinding tussen bezoekers', stelt Patronaat op Instragram.
De campagne biedt locatie een toolkit voor de campagne waarbij ze zelf de slogans kunnen aanpassen aan het evenement, zoals 'Share your ride. Enjoy the show.' of 'Share your ride. Let’s dance tonight.' Daarnaast ontvangen alle deelnemende podia ondersteuning bij het bereiken van hun achterban en eventueel bij mediaplanning.
De Hogeschool van Amsterdam en het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat doen gedurende de campagneperiode onderzoek naar het effect van de boodschap en het reisgedrag van bezoekers.
Meer dan 130 evenementenorganisaties en locaties hebben zich inmiddels bij het Slinger-platform aangesloten, waaronder MOJO, AFAS Live, Ziggo Dome en diverse beurs- en festivalorganisaties. Deelname aan de campagne staat open voor alle poppodia en organisatoren.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.