Congressen
De internationale vakvereniging PCMA en het German Convention Bureau (GCB) integreren hun platforms – Destinaitor van PCMA en Open Data MICE Germany van GCB – om informatie over Duitse congresbestemmingen gestructureerd en geautomatiseerd beschikbaar te maken in het wereldwijde destinatie-vergelijkingsysteem van PCMA.
DestinAItor, ontwikkeld door PCMA en technologiepartner dFakto, is een AI-platform voor onderzoek naar congresbestemmingen en venues dat verder gaat dan traditionele informatie zoals data, prijzen en capaciteit. De verzamelde data omvat details zoals duurzaamheidsinitiatieven, veiligheidsmaatregelen, economische sectoren, stadsbrede evenementen en infrastructuurontwikkelingen.
Het voor eventplanners gratis te gebruiken platform maakt gebruik van strategische datapartnerschappen met Tempest en Simpleview en integreert vergader- en evenementendata, zodat strategen meerdere bestemmingen objectief kunnen vergelijken met geverifieerde informatie. DestinAItor beschikt ook over een RFP-tool die de offerteaanvraag van een planner analyseert en geschikte, bijpassende bestemmingen voorstelt.
Door de koppeling met Open Data MICE Germany krijgt Destinaitor toegang tot gestructureerde, machine-leesbare data van Duitse bestemmingpartners. Dit vergroot de internationale zichtbaarheid van Duitsland als congresland en versterkt de mogelijkheden om evenementen in Duitsland effectief en duurzaam te plannen.
Het Open Data MICE Germany-initiatief wordt geleid door de GCB in samenwerking met de Duitse Nationale Toeristenbond (GNTB) en heeft als doel om alle relevante data vanuit de Duitse evenementenbranche te verzamelen, structureren en via een semantische kennisgrafiek open beschikbaar te maken. De deelnemende partners beheren zelf hun data om betrouwbaarheid en actualiteit te waarborgen.
Met deze stap positioneert Duitsland zich als een benchmarking-markt voor innovatie en transparante data in de internationale MICE-sector, stelt GCB-directeur Matthias Schultze. Hij onderstreept dat open data en AI de toekomst van zakelijke evenementen bepalen.
Bij het in juni geïntroduceerde Destinaitor zijn al meer partners aangesloten. Vanuit de Verenigde Staten zijn dat Alliant Energy Center (Madison), Discover Kalamazoo, Visit Bellevue Washington, Visit Kansas City en Nashville’s Music City Center. Quebec City is de eerste Canadese samenwerkingspartner.
De samenwerking beoogt economische en sociale vooruitgang te stimuleren, grensoverschrijdende samenwerking te bevorderen en business events te presenteren als motor voor innovatie en duurzaamheid. Zowel PCMA als GCB benadrukken dat transparantie, educatie en data-gedreven beslissingen essentieel zijn om de branche toekomstbestendig te maken.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.