Beurzen

ISPO verhuist in 2026 naar Amsterdam door nieuwe samenwerking

Raccoon Media Group en Messe München brengen ISPO naar RAI Amsterdam

De internationale vakbeurs ISPO voor sportartikelen, outdoor- en wintersportindustrie verhuist in 2026 van München naar Amsterdam. Dit gebeurt onder een nieuwe samenwerking tussen Raccoon Media Group en Messe München, waarbij het evenement plaatsvindt van 3 tot 5 november in de RAI Amsterdam.

De verhuizing moet de kosten voor deelname verlagen, de beurs beter afstemmen op mondiale inkoopscycli en de toegankelijkheid voor een internationaal publiek verbeteren. ISPO kiest voor Amsterdam om de banden met de Noord-Amerikaanse markt te versterken en de positie als mondiale ontmoetingsplaats voor de industrie te bevestigen.

Investering van 3 miljoen in vernieuwing

De samenwerkingspartners kondigen een investeringsplan van 3 miljoen euro aan om de commerciële en culturele basis van de beurs te versterken. Het budget wordt verdeeld over drie kerngebieden: 1 miljoen voor belangenbehartiging ter ondersteuning van non-profitorganisaties die zich richten op sportparticipatie en milieubescherming, 1 miljoen voor een wereldwijd hosted buyer-programma om belangrijke internationale retailers en merken naar het evenement te brengen en 1 miljoen voor een contentprogramma dat start met de nieuwe ISPO Leaders' Summit.

​Leaders' Summit

De Leaders' Summit is een forum voor topbestuurders en beleidsmakers dat zich richt op de gezamenlijke pijlers van de industrie: participatie, duurzaamheid en eerlijke handel. Bevestigde deelnemers zijn onder andere filmmaker Jimmy Chin, Hap Klopp (oprichter The North Face), Professor Laura McAllister (vicepresident UEFA), Andy Rubin (vicevoorzitter Pentland Group), John Lacy (CEO Burton) en Pia Heidenmark Cook (voormalig Chief Sustainability Officer Ingka/IKEA).

Gemeenschapsgerichte aanpak

Mike Seaman, Group CEO van Raccoon Media Group, verklaart dat de organisatie ISPO naar een nieuw hoofdstuk brengt door het erfgoed van de beurs te combineren met een gemeenschapsgerichte aanpak. "Te lang werd ISPO geleid door het hoofd en verloor het zijn hart. We balanceren dit opnieuw uit door slimme, strategische keuzes te maken terwijl we de passie, het doel en de gemeenschap herstellen die het groot maakten."

Harald Kirchschlager, Executive Director Corporate Strategy & Development bij Messe München, benadrukt dat de strategische heroriëntatie van ISPO een doelgerichte en effectieve evolutie van de gevestigde vakbeurs vormt. De samenwerking met Raccoon Media Group versterkt deze visie en zorgt ervoor dat de transformatie wordt geleid door de behoeften van klanten en de gehele sport- en outdoor-industrie.

Laatste editie in München

De editie van 2025, die van 30 november tot 2 december in München plaatsvindt onder leiding van Messe München, fungeert als lanceerplatform voor de verhuizing naar Amsterdam. Voor het eerst wordt tijdens de beurs van 2025 de mogelijkheid geboden om ter plekke te herboeken voor ISPO 2026 in Amsterdam.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief