Live3Design, Beurzen
Steeds meer bedrijven gebruiken het supersnelle en handige standbouwsysteem Easystand, waarmee ze flexibel en duurzaam hun stands (laten) opbouwen op verschillende beurzen. Zo ook Race Winning Brands en Desch Plantpak die veel voordelen zien in het systeem van AAA Display.
Modulaire beurstands wordt steeds populairder. Zo ook de Easystand, een systeem van AAA Display. Eenvoudig zelf in elkaar te zetten en te vervoeren.
Race Winning Brands, een internationaal bedrijf dat onderdelen produceert in de performancemarkt voor automotive en powersports, maakt graag gebruik van de Easystand. Salescoördinator Jeroen Hoet en zijn team hebben de taak om de producten te verkopen in Europa. Beurzen zijn essentieel om de producten en diensten te presenteren en leads te genereren.
“We staan op tien tot twaalf beurzen en op zo’n vier grote events per jaar. Dan is de Easystand echt een uitkomst”, zegt Hoet.
Hoe ontdekte Race Winning Brands dit systeem? “Wij hadden altijd een standbouwer voor heel Europa. In de covidperiode moesten we net als andere bedrijven andere plannen maken en besloten zelf meer te regelen. We zijn op zoek gegaan naar een modulair systeem dat flexibel is en dat we makkelijk zelf kunnen beheren. Zo kwamen we bij de Easystand uit. AAA Display had een goed advies en een leuk verhaal dat aansloot bij onze ideeën.”
Grootste voordeel van de Easystand is volgens Hoet de flexibiliteit van het bouwen. “We gaan het aankomende jaar bijvoorbeeld een stand van honderd vierkante meter bouwen, maar met dit systeem bouw je ook een stand van tien vierkante meter. Het is flexibel, het is compact. Als je het twee keer hebt gedaan dan weet je hoe het werkt.”
Hoet vergelijkt het met Meccano of Lego. “Als je dat vroeger hebt gespeeld, dan is dit een vrij makkelijk concept. Het is ook nog licht en heel duurzaam. De ene keer heb je een kleine display nodig en de andere keer een grote stand. Laatst hadden we een pop-up event bij een grote klant en dan neem je gewoon een aantal meter van de Easystand mee achter in de auto.”
“En ook belangrijk: het is kostenbesparend. Voor een fractie van wat een standbouwer vraagt, heb je een hele flexibele stand waar je alle kanten mee op kan.”
Kees Waqué
'Telkens weer een aantrekkelijke beursstand met behoud van materialen door hergebruik'
Als de stand van Race Winning Brands is opgebouwd, valt deze echt op, merkt Hoet. De uitstraling en look en feel op beurzen is essentieel voor het bedrijf. In de autosport gaat het daar om, dus willen we het net even anders doen. Onze branche is eigenlijk best een beetje conservatief. Sommige bedrijven hebben al twintig jaar dezelfde stand en dat straalt ook op je af.”
“Wij komen toch elke keer weer met iets nieuws en een frisse moderne uitstraling. Dat trekt ook de nieuwere generaties aan.”
“Het is ook leuk om met elkaar de stand op te bouwen. Iedereen is er hartstikke trots op en dat enthousiasme straalt ook af op anderen. Het is echt een soort eigen huis geworden. Of eigenlijk als een soort museum. De bezoeker kan stil staan en naar een product kijken, zonder de druk te voelen.”
Hoet zou andere merken en standhouders de Easystand zeker aanraden. “En dat doe ik ook. Bij het opbreken en afbreken van de stands staan mensen te kijken en zeggen: ‘wat doen jullie dat toch allemaal snel. Ongekend!’.”
Jeroen Hoet
'Als je het twee keer hebt gedaan dan weet je hoe het werkt'
Dat ziet ook marketing- en retailmanager Kees Waqué van Desch Plantpak, een bedrijf dat innovatieve en duurzame oplossingen bedenkt en creëert voor de professionele tuinbouw. Het bedrijf is per jaar op zo’n twaalf beurzen actief en moet dus regelmatig een stand opbouwen.
“In het verleden hadden wij een soort mobiele stand die we zelf konden opbouwen, maar dat was zo'n ontzettend groot en log ding. Er was een vrachtwagen nodig om de stand op zijn plek te kunnen krijgen.”
Waqué heeft een verleden in de interieurbouw, dus wist hij wel een beetje wat de mogelijkheden zijn rond beursstands. “Toen viel mijn oog op de Easystand. Het is een supereenvoudig systeem, een beetje als K’NEX: je kunt het makkelijk in elkaar schuiven en opzetten. Daarnaast bespaar je kosten op standbouw, want je schaft de Easystand maar een keer aan en daarna hoef je alleen maar de doeken te kopen.”
“We nemen veilingkarren mee naar een beurs en daarin past precies een tas van AAA Display. Bij kleine stands past het soms gewoon in de auto! We kunnen het dus allemaal via regulier transport transporteren.”
Voor een duurzaam bedrijf als Desch Plantpak is hergebruik een vanzelfsprekend uitgangspunt. “Niet alleen het systeem zelf, maar ook de doeken krijgen vaak een tweede of zelfs derde leven. Zo ontstaat er telkens weer een aantrekkelijke beursstand die past bij de tijdgeest, mét behoud van materialen door hergebruik.”
Desch Plantpak heeft in het najaar nog een paar grote beurzen op de planning staan. Zo is er in oktober de Groot Groenbeurs in Zundert, waar de nadruk ligt op boomkwekerij gewassen. “Daar laten we weer speciale doeken voor maken.” Begin november volgt de Flora Holland Trade Fair in Aalsmeer. “Daar staan we altijd met een vrij grote stand van acht bij drie meter. De stand moet je dan wel met een paar personen opbouwen, maar met dit systeem staat het er binnen een mum van tijd.”
En anders kan Waqué altijd advies vragen aan AAA Display. Hij prijst de korte lijntjes met het bedrijf. “Ze reageren altijd heel snel en adequaat en helpen als je dat zou willen ook met het uittekenen van hoe een stand het beste past op de beursvloer. Een fijn contact dat verder meedenkt.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.