Sportevenementen

Antwerp Expo krijgt op zondag 21 december de primeur van Fitrace boosted by Basic-Fit, een nieuw sportevenement dat uithouding en krachttraining combineert. Het initiatief komt van sportmarketingorganisatie Golazo en speelt in op de groeiende populariteit van zogeheten ‘hybride fitnessraces’ zoals Hyrox.
Tijdens Fitrace leggen deelnemers tien keer 800 meter hardlopen af, afgewisseld met functionele krachtoefeningen zoals sled push, kettlebell swing, burpees en lunges. Deelnemers kunnen individueel of in duo’s meedoen, ongeacht leeftijd of ervaring. De eerste editie vindt plaats in Antwerp Expo, en de inschrijvingen openen op vrijdag 24 oktober.
Basic-Fit, Europa’s grootste fitnessketen, is titelsponsor van het evenement. De keten ontwikkelde speciale Fitrace-trainingsschema’s in haar app, zodat leden zich kunnen voorbereiden op de race. Volgens Kevin Ayeni, marketingmanager van Basic-Fit, sluit het project perfect aan bij de missie van het merk: kracht, uithouding en plezier combineren in een toegankelijke, communitygerichte competitie.
Andere partners van het sportevenement zijn producentent van fitnessapparatuur Matrix en Concept2, Verkade's koekjesmerk Sultana en merkappel Kanzi.
Golazo ziet met Fitrace een evolutie in de fitnesswereld weerspiegeld. “Het is niet langer: ofwel uithouding, ofwel kracht, maar een combinatie van beide”, zegt Greg Broekmans, Directeur Loopevenementen van Golazo. “Met Fitrace willen we zowel de recreatieve sporter als de competitieve atleet aanspreken.”
Na de Antwerpse lancering zal Golazo het concept begin 2026 ook in Nederland introduceren, in samenwerking met de Nederlandse Fitnessbond.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.